Pages

Klik kat bawah ni, tawaran Menarik Tertarik Da Bomb!!!

Brownies

Cheese Cake

Cupcakes

Butter Cake

Saturday, April 10, 2010

Pertama Kali Menjadi Pengawas

Fuuhhhhh!!!!! Penat yang amat sangat. Baru sahaja balik dari menjadi pengawas. Bukan menjadi pengawas sekolah ok. Tetapi, menjadi Pengawas Peperiksaan. Ku sangkakan peperiksaan berjalan hanya pada waktu pagi, rupa-rupanya dari pagi sampai petang. Penat sungguh!!! Kaki rasa nak kebas. Dimulakan dengan pagi yang penuh dengan kenderaan, sehingga saya rasa menyesal betul jadi Pengawas Peperiksaan ini. Apakan daya, sekali melangkah sukar untuk berundur kembali. Kalau berundur, habis la kereta-kereta yang dibelakang saya, remuk saya kerjakan nanti * dengan mata yang amat sepet semasa menulis blog ini*.....
Dahla dengan keadaan yang jem...dengan hujan yang rintik-rintik membasahi bumi, membuat saya berfikir alangkah baiknya kalau saya berada di rumah pada pagi ini. Tiba-tiba rindu sangat dengan bantal dan selimut dan sudah semestinya tilam yang empuk lagi selesa...hakhak!!


Sesudah selamat sampai di dewan peperiksaan, saya bergegas berjumpa dengan Ketua Pengawas dan melaporkan diri (terus berimaginasi anggota tentera melapor diri kepada komandernya). Tapi bukan itu yang saya lakukan. Saya terus menolong Ketua Pengawas mengagihkan kertas peperiksaan dan borang OMR. Tau tak borang OMR camne? Masa SPM dulu kita pun biasa mengisi borang tu. Takkan tak ingat kot...

Peperiksaan pun bermula..dan permulaan juga bagi saya untuk berjalan kesana kemari. Dari Seksyen A, Seksyen B, Seksyen C, Seksyen D dan Seksyen E....benda sama yang saya buat. Penat hanya badan ni yang tahu. Kaki rasa nak patah. Jari jemari kaki ku terasa kebas... ARRRRRRGGGGGHHHHHHHHHH PENATNYA!!!!! Tapi tak sepenat makcik-makcik, pakcik-pakcik..nenek, atuk yang bekerja di sawah padi & menoreh getah. Mereka lagi pasti lebih penat kan...satu keinsafan pada diriku...


Whatever it is, life still must go on. Saya balik ke rumah dengan keadaan yang sangat lega dan rasa tak sabar untuk merebahkan diri di tilam yang empuk itu...LEGANYA rasa................... Apa yang penting, tanggungjawab hari ini telah ku laksanakan dengan baik. Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...