Pages

Klik kat bawah ni, tawaran Menarik Tertarik Da Bomb!!!

Brownies

Cheese Cake

Cupcakes

Butter Cake

Thursday, October 29, 2009

Makan malam ala campur-campur....

Sebentar tadi baru lepas makan malam. Bukannya makan malam yang mewah pun, tapi makan malam yang dikira agak ok la...sebab saya memang jarang makan malam. Nak diet katakan....hehehe....makanan untuk malam ni pun dimasak oleh my sweety chubby housemate. Dia masak, perrrgghhhh...sedap betul tau tak...sekali makan, nak makan lagi...Entry kali ni memang banyak gambar ye..so check it out!!!

Saya mulakan dengan kari daging. Ini bukan daging lembu, tapi daging kerbau yang diimport dari Kota Kinabalu, Sabah.. Sedap ooooooo...........lebih-lebih lagi housemate saya yang masak. Saya boleh jugak masak, tapi malas sedikit. Saya lebih suka makan. Masak ikut mood...

Kentang yang telah dipotong-potong kecil


Sebenarnya, balik dari kerja jer, kari ni dah hampir siap dimasak. Nak tengok camne rupa dalam periuk ni tak???

Ni haa..yang tengah mendidih. Panas owh..tak nampak lagi macam kari daging, sebab sedang dalam proses melembutkan daging.

Errmmm....yang ni pic yang dah hampir masak. And, this is my first time tengok kari ni dimasak bersama-sama dengan sudu stainless steel. Housemate cakap ini adalah petua supaya daging tu cepat lembut...ermmm.....
Gambar yang seterusnya adalah housemate saya nak buat TWISTER ala-ala macam KFC punya tu la. Tapi, ok la jugak walaupun tak sama rasa dengan twister kfc tu. Atleast, dia mencuba kan?kan?

Bahan-bahannya....hahaha...takde la nak tunjuk satu-satu bahan nak buat twister ni. Ini buah tomato, baby tomato..sedap kalau makan mentah camtu jer..yummy!!


Yang ini pula telur. Tengok macam 2 biji. Tapi memang 2 biji pun..


Haa...yang ini capati. Capati dalam paket jer. Tak pandai nak adunkan sendiri. Capati ni sebenarnya untuk digunakan 2 dalam 1. Satu untuk buat kulit twister tu, satu lagi nak uat makan dengan kari daging tadi...nyam! nyam!!
Capati yang sedang dimasak dalam pan.
Seterusnya, proses buat twister. Sapukan dengan Mayonis dan Sos Cili. Susun la telur yang telah digoreng dadar dan baby tomato yang telah dipotong kecil-kecil.

Sementara nak tunggu housemate siap masak, saya tengok la keadaan sekeliling rumah. Kebetulan ada playground kat depan rumah saya ni. Seronok tengok budak-budak main dengan gembira. Teringin nak ada anak...hehehe...ke situ pulak..kahwin pun belum, camne nak dapat anak...huhuhu


Masih lagi menikmati alam sekitar.



Pun maseh menikmati keindahan playground ni.
Dan yang paling best, sementara tunggu makanan siap dimasak. Saya sempat meniarap depan tv sambil tengok tv.

Dah boring tengok tv, saya ambik lagi gambar. Yang ni dah siap jadi twister. Sambil cakap ngan housemate, "kalau ada ayam, mesti lagi sedapkan"..tak malu betul la, dah la tak tolong masak, siap ada permintaan pulak tu..hehehe


Yeaaa!!!! Makanan dah terhidang....masa untuk MAKAN. Tapi twister tinggal satu lagi, sebab yang lain telah dimakan. Lepas makan twister, baru saya teringat nak take a picture. Then, that's it.....
That's all for now....and this is the end for this entry!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...