Pages

Klik kat bawah ni, tawaran Menarik Tertarik Da Bomb!!!

Brownies

Cheese Cake

Cupcakes

Butter Cake

Monday, January 21, 2013

Tabita Skin Care

Penjagaan wajah saya ialah Tabita Skin Care. Skincare yang berasal dari Indonesia. Saya ambik stok pun dari Indonesia. Atleast, dapat gak untuk buat jual-jual sesape yang nak produk Tabita ni. Alhamdulillah semenjak saya pakai Tabita ni, jerawat kat muka saya dah takde. Kalau dulu, penuh je muka ni ngan jerawat halus (ada orang panggil jerawat pasir gak ni)..nak kena pakai foundation tebal-tebal baru muka tak nampak jerawat tu. Ish...malunya. Pastu orang asyik tegur jer muka ni...dah besar panjang tapi tak reti nak jaga..tapi sekarang, siap ada orang puji dan tanya saya pakai produk apa sampai kulit jadi begitu gebu dan halus. Dah la makan Vitamin C, pakai lagi Tabita...memang hasil berganda-ganda la kan... *blushing*

Ok, Tabita Skincare ni ada 2 set jer k. Kalau ada yang jual trial tu, bukan la palsu...tapi dorang repack dalam bekas-bekas kecik..tu jer...tapi saya syorkan baiklah kiranya beli jer set terus. Set yang Tabita ada ialah Set Regular dan Set Eksklusif. Perbezaan set-set ini ialah pada krim siang dan krim malam nya. Krim siang dan krim malam Set Eksklusif lebih besar dan lebih banyak daripada Set Regular. Set Regular boleh bertahan dalam 3 bulan. Manakala Set Eksklusif bertahan dalam 5-6 bulan. Semuanya bergantung berapa besar muka kita ni yer...heee...saya pakai yang Set Regular. Yup, memang boleh tahan sampai 3 bulan. Ngam-ngam 3 bulan yer. Dalam kedua-dua set tu ada Pencuci Muka, Toner (Smooth Lotion), Krim Siang dan Krim Malam.


Pengalaman Sendiri: Mula-mula pakai Tabita adalah sangat teruja yer. Hari pertama pakai ok lagi..tak nampak perubahan. Hari kedua pun sama gak, tapi dah rasa tegang sikit. Hari ketiga dah mula rasa dah pedihnya. Proses pengelupasan la tu kot. Oh yer, semenjak dari hari pertama pakai tabita ni sehingga minggu kedua pakai tabita, saya tak pakai bedak langsung. Kalau pergi kerja, muka kosong hanya krim siang, eyeliner dan lipstik sahaja. 2 minggu saya bertahan begitu.

Pengelupasan tu dalam seminggu jer rasanya..minggu kedua proses healing. Proses pembaikan. Memang ada rasa pedih. Bulan pertama memang muka akan merah-merah macam kena bakar. Tahan la telinga orang asyik tanya, apsal muka merah, apsal macam hangus...kebalkan diri dan mental. Tapi sekarang, alhamdulillah bulan ketiga saya pakai Tabita ni, muka saya dah takde dah merah-merah tu lagi. Dah neutral balik macam dulu-dulu. For now, saya hanya maintain jer la pakai produk tu. So, pada sesape yang baru nak try Tabita, siapkan mental yer...dari pertanyaan, pedih bila time ngelupas, pedih bila tengah cuci, pedih bila pakai toner dia. Jangan give-up, bertahan sampai produk tu habis. InsyaAllah hasil berbaloi-baloi.

Nak order Tabita Skincare dengan harga terbaik, silalah emel saya misz_minie@yahoo.com. Tapi, tak bukak order sekarang. Sekarang close order, sebab barang takde lagi. Akan buka order Tabita bulan Mac 2013. InsyaAllah.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...